Pages

Tuesday, March 23, 2010

Semalam

Semalam aku dengar berita di TV. Rasa tak puas hati betul pada Pendatang Asing Tanpa Izin(PATI). Kerana mereka kerajaan telah membelanjakan jutaan ringgit untuk menguruskan mereka ini. Padahal kalaulah wang tu digunakan untuk kebajikan rakyatnya sendiri amatlah berguna. Contohnya kalaulah wang tu disalurkan di dalam sektor pendidikan mesti hasilnya lebih bermakna. Wang tersebut kalau digunakan untuk membantu orang-orang miskin ataupun orang-orang yang mempunyai penyakit kronik mestilah ianya lebih bermakna. Kalau wang itu digunakan untuk membangunkan insfrastruktur yang sedia ada supaya lebih moden dan canggih rasanya lebih bermakna. HUH!!!!!!!

PATI rasanya sengaja masuk ke negara ini kerana mereka hidup senang. Kalau kena tangkap pun di hantar ke depo-depo tahanan saja. Makanan dan tempat tinggal sudah ada. Jadi mereka yang masuk ke sini tak perlu bimbang tentang semua itu. Bila kena hantar ke negara masing-masing mereka akan datang lagi. Agaknya kalau dibuat "survey", mesti sudah banyak kali orang yang sama saja yang datang. Agaknya kita kenakan hukuman yang berat baru mereka takut kot.

CONTOHNYA..ini contohnya saja...kita hantar PATI ni kesebuah pulau khas. Pulau tu untuk PATI-Pati saja. Rasanya baru mereka takut kot....kita biarkan mereka kat situ untuk jangka masa tertentu..macam rancangan survivor tu...kih!!!kih!!! (suka tengok survivor kat TV)

No comments: